مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 11 تیر 1400 ساعت 07:552021-07-02سياسي

فیلم|زندگینامه شهید صدوقی(سومین شهید محراب)


امروز یازدهم تیرماه 1400 و سالگرد عروج ملکوتی آیت الله شهید شیخ محمد صدوقی، سومین شهید محراب است که بحق در عمل ارزش های والای انقلاب اسلامی را به درستی ترویج و مکتب اسلام ناب محمدی(ص) را حتی در دوران سیاه پهلوی پاسداری کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در یزد، شهید آیت الله محمد صدوقی در سال 1327 هجری قمری در خانواده ای روحانی در یزد متولد شد، ایشان فرزند مرحوم میرزا محمد رضا کرمانشاهی یکی از علمای بزرگ این استان بود.

وی از یاران صدیق و باوفا امام خمینی(ره) بود، که بحق در عمل ارزش های والای انقلاب اسلامی را به درستی ترویج و مکتب اسلام ناب محمدی را حتی در دوران سیاه پهلوی پاسداری کرده است.

شهید صدوقی در سال 1348 قمری، برای ادامه تحصیلات به اصفهان مهاجرت کرد و در مدرسه چهار باغ که اکنون مدرسه امام صادق (ع) نام دارد مشغول تحصیل شد.

یکسال بعد یعنی در سال 1349 قمری برای ادامه تحصیل با خانواده به طرف قم رفت و اقامت آنها در این شهر 21 سال بطول انجامید و دو سه روز پس از ورود به شهر قم، با امام خمینی آشنا شد.

آشنایی شهید صدوقی با امام خمینی(ره) به قدری بالا گرفت که برخی مواقع تمام مدت شبانه روز را با همدیگر سپری می کردند، از جمله کسانی که شهید صدوقی را برای آمدن به یزد سفارش کرد امام خمینی بود که در نهایت بنا به سفارش این اقدام اجرایی و منشأ برک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فیلم|زندگینامه شهید صدوقی(سومین شهید محراب)

فیلم|زندگینامه شهید صدوقی(سومین شهید محراب)